Objednávky přijaté přes víkend a svátky budeme zpracovávat v nejbližších pracovních dnech.
Netýká se online vstupenek.
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího Zoologická zahrada Jihlava, příspěvková organizace, IČ00404454, DIČ CZ00404454, se sídlem Březinovy sady 5642/10, 586 01 Jihlava 1, (dále jen „prodávající“ či „Zoo Jihlava“), a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od Zoo Jihlava.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami („OP“) ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout Zoo Jihlava potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.
Převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce vystavuje Zoo Jihlava ke každému zakoupenému zboží doklad o zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm. název zboží, cena, množství).
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeném na dokladu o zakoupení. Lhůta je:
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail eshop@zoojihlava.cz. V případě převzetí od přepravce doporučuje Zoo Jihlava přiložit fotodokumentaci poškození a obalu.
Kupující může reklamaci uplatnit osobně v Zoo Jihlava během otvírací doby pokladen (uvedeno na www.zoojihlava.cz).
Dále je možné reklamaci zboží odeslat na adresu prodávajícího:
Zoologická zahrada Jihlava, příspěvková organizace
Březinovy sady 5642/10
58601 Jihlava
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství). Dále kopii dokladu o zakoupení, a reklamační protokol , který bude obsahovat podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Taktéž Zoo Jihlava doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (výměna, dobropis).
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství, pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o cenu nedodaného příslušenství.
Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady).
Zoo Jihlava má právo zamítnout reklamaci zboží případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení.
Reklamaci včetně odstranění vady Zoo Jihlava vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od následujícího dne od podání reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Zoo Jihlava vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace Zoo Jihlava upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení informován.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace. Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím vyřízení informován.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení informován, vyhrazuje si Zoo Jihlava právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při výdeji zboží je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti, a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti.
Při zakoupení e-vstupenky je zákazník povinen zkontrolovat správnost údajů na e-vstupence a případné reklamace je povinen oznámit bez zbytečného odkladu prodávajícímu na e-mailovou adresu eshop@zoojihlava.cz., a to nejpozději v den následující po zakoupení e-vstupenky, na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel. V případě, kdy nebude e-vstupenka zákazníkovi doručena, je zákazník povinen toto oznámit prodávajícímu bez zbytečného odkladu na e-mailovou adresu uvedenou výše, nejpozději do 24 hodin od obdržení e-mailu potvrzujícího zaplacení objednávky, na pozdější reklamace nemůže být brán zřetel.
Uzavřená smlouva je smlouvou o využití volného času v určeném termínu a je proto ze zákona vyloučeno právo zákazníka odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů (Občanský zákoník, § 1837, písm. j.) v platném znění) a zákazník s tímto výslovně souhlasí.
Zakoupené e-vstupenky se nevrací ani nevyměňují, vrácení platby nelze vymáhat na pokladně Zoo Jihlava. Prodávající nezodpovídá za neplánované uzavření areálu Zoo Jihlava ani za to, když bude část areálu Zoo Jihlava uzavřena.
Prodávající je oprávněn na základě svého rozhodnutí kdykoliv, a to i v průběhu roku, měnit ceny vstupného, včetně cen e-vstupenek. Pokud dojde ke změně cen vstupného a e-vstupenek v době mezi zakoupením e-vstupenky a uplynutím doby její platnosti, nemá taková změna vliv na platnost zakoupené e-vstupenky a zákazníkovi ani prodávajícímu nevzniká při uplatnění e-vstupenky právo ani povinnost v souvislosti s vypořádáním vzniklého rozdílu v ceně. Pokud tedy prodávající rozhodne v době platnosti zakoupené e-vstupenky o zvýšení cen vstupného, nemá zákazník při uplatnění e-vstupenky povinnost doplácet rozdíl mezi cenou již zakoupené e-vstupenky a aktuální zvýšenou cenou. Rozhodne-li prodávající o snížení ceny vstupného, nemá zákazník při uplatnění e-vstupenky právo na vrácení rozdílu mezi cenou již zakoupené e-vstupenky a aktuální sníženou cenou. Nelze tedy vypořádání vymáhat na místě v pokladně zoo.
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 1. 1. 2024 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Provozovatel webu, Zoologická zahrada Jihlava, příspěvková organizace se sídlem Březinovy sady 5642/10 586 01 Jihlava 1, IČ:00404454, jako správce osobních údajů, zpracovává na tomto webu cookies potřebné pro fungování webových stránek a pro analytické účely.